តើជំហ៊ានក្នុងការតាក់តែងលិខិតរដ្ឋបាលមានអ្វីខ្លះ? ចូរបកស្រាយ។
○ ជំហ៊ានក្នុងការតាក់តែងលិខិតរដ្ឋបាល មានដូចជា៖
• ការផ្តើមគំនិត
ការផ្តើមគំនិត គឺ កើតចេញពីការិយាល័យជំនាញ ឬ ផ្នែកជំនាញនៃអង្គភាព។ ផ្នែកជំនាញ ឬ ការិយាល័យជំនាញនីមួយៗ មានមុខការជាធម្មតារបស់ខ្លួន ក្នុងការផ្តើមគំនិតធ្វើលិខិតណាមួយរបស់ខ្លួន នៅពេលណាដែលត្រូវផ្តល់ព័ត៌មានចាំបាច់ក្តី ឬ នៅពេលដែលគេសួរចង់ដឹងបញ្ហាអ្វីមួយ។
• ការធ្វើសេចក្តីព្រាង
· ប្រសិនបើជារឿងពិបាក មន្រ្តីជំនាញត្រូវធ្វើសេចក្តីព្រាងលិខិតជាមុនសិន។ មន្រ្តីជំនាញ ត្រូវមានសំណុំលិខិតដែលអាចធ្វើឲ្យដឹងសាច់រឿង។ សំណុំលិខិតនោះ ត្រូវដាក់មកជាមួយសេចក្តីព្រាង ដើម្បីជូនថ្នាក់ដឹកនាំពិនិត្យផងដែរ។
· ប្រសិន កិច្ចការមានការទំនាក់ទំនង ដល់ការិយាល័យច្រើននោះ ការិយាល័យដែលពាក់ព័ន្ធនឹងកិច្ចការសំខាន់ជាងគេ ត្រូវធ្វើសេចក្តីព្រាងលិខិត បន្ទាប់ពីពិគ្រោះ ឬ សាកសួរយោបល់ពីការិយាល័យពាក់ព័ន្ធមក។ ការពិគ្រោះ អាចធ្វើដោយផ្ទាល់មាត់ក៏បាន ប៉ុន្តែបើក្នុងករណីសំខាន់ គេត្រូវពិគ្រោះគ្នាដោយសរសេរជាលាយលក្ខអក្សរវិញ។ មតិ ឬ យោបល់ជាលាយលក្ខអក្សររបស់ការិយាល័យពាក់ព័ន្ធនោះ មានសារៈប្រយោជន៍ណាស់ សម្រាប់ដាក់ជូនថ្នាក់លើពិនិត្យ សម្រេច និង សម្រាប់ទុកជាឯកសារភស្តុតាង។
· បើការិយាល័យយល់ព្រមលើសេចក្តីព្រាងហើយ សេចក្តីព្រាងនោះ ត្រូវដាក់ក្នុងសឺមី (ពិនិត្យ) រួចបញ្ជូនទៅថ្នាក់លើទៀត ដើម្បីសុំការសម្រេច។ បើសំបូរសឺមីពណ៌ ហើយសំណុំលិខិតនោះមានលក្ខណៈប្រញាប់ គេត្រូវដាក់សំណុំលិខិតនោះក្នុងសឺមីពណ៌ក្រហម បើមិនប្រញាប់ទេ គេប្រើសឺមីពណ៌ផ្សេងវិញ។ បើពុំមានសឺមីពណ៌ក្រហមទេ គេខ្ទាស់សញ្ញា (ប្រញាប់) នៅលើសឺមី និង សំណុំលិខិតផ្សេងៗ ដែលទាក់ទងនឹងសាច់រឿង ត្រូវដាក់ភ្ជាប់ទៅជាមួយដែរ។
· បើសំណុំលិខិតមានចំនួនច្រើន គេត្រូវប្រើសឺមីក្រាស់ សម្រាប់ច្រកសឺមីទន់មួយចំនួន ដែលមានសំណុំលិខិតតាមសាច់រឿង។
· បើសំណុំលិខិត មិនសូវមានឯកសារច្រើនទេ គេត្រូវខ្ទាស់សេចក្តីព្រាង នៅខាងស្តាំផ្ទៃក្នុងសឺមី ឯនៅខាងឆ្វេង គេត្រូវខ្ទាស់សំណុំឯកសារពាក់ព័ន្ធ និង លិខិតពន្យល់នានា។
· ក្រោយពីទទួលការឯកភាពពីថ្នាក់លើរួចហើយ សេចក្តីព្រាងត្រូវបានបញ្ជូនត្រឡប់មកការិយាល័យជំនាញ ដែលជាអ្នកព្រាងលិខិតនោះវិញ។
• ការវាយអត្ថបទ
· ការិយាល័យជំនាញ ត្រូវចាត់ការវាយអង្គុលីលេខ ឬ កុំព្យូទ័រតាមលទ្ធភាពរបស់ខ្លួន។
· ក្រោយពេលដែលបានវាយអង្គុលីលេខ ឬ កុំព្យូទ័រស្អាតហើយ លិខិតទាំងនោះត្រូវដាក់ក្នុងសឺមី រួចបញ្ជូនមកថ្នាក់លើតាមលំដាប់។ បើការប្រញាប់ត្រូវដាក់ក្នុងសឺមីពណ៌ក្រហម ឬ សឺមីពណ៌ធម្មតា ប៉ុន្តែត្រូវមានក្រដាសតូចមួយសរសេរថា (ប្រញាប់) ខ្ទាស់មកជាមួយ។ ប្រធាននៃលំដាប់ថ្នាក់ (ការិយាល័យ អង្គភាព....) ត្រូវពិនិត្យ ទម្រង់រដ្ឋបាលនៃលិខិត ខ្លឹមសារ អក្ខរាវិរុទ្ធ។ បើពិនិត្យឃើញថាត្រឹមត្រូវហើយ ប្រធានលំដាប់ថ្នាក់ត្រូវចុះហត្ថលេខាសង្ខេប ដើម្បីបញ្ជាក់ថាលិខិតនេះ បានដាក់ឆ្លង បានឯកភាពតាមលំដាប់ថ្នាក់។
· មិនត្រូវបត់លិខិត ឬ ធ្វើឲ្យលិខិតរហែក ឬ ទក់ ដាក់ជូនថ្នាក់ដឹកនាំចុះហត្ថលេខាឡើយ ពោល គឺ រក្សារូបភាពលិខិតឲ្យនៅស្អាតល្អ។
• ការចុះហត្ថលេខា
· ដើម្បីដាក់សំណុំលិខិតស្នើសុំថ្នាក់លើចុះហត្ថលេខា គេត្រូវខ្ទាស់សេចក្តីព្រាងដែលបានឯកភាពពីថ្នាក់លើរួចហើយ នៅផ្នែកខាងឆ្វេង ខាងក្នុងនៃសឺមី ឯសំណៅដែលត្រូវចុះហត្ថលេខា ត្រូវខ្ទាស់នៅខាងស្តាំ។ ក្រោយពេលដែលថ្នាក់លើចុះហត្ថលេខារួចហើយ គេត្រូវបោះត្រា ចុះលេខ និង ចុះកាលបិរច្ឆេទ (ដោយការិយាល័យរបៀប)។ សំណុំលិខិតទាំងអស់ ត្រូវបញ្ជូនទំលាក់មកការិយាល័យដែលធ្វើលិខិត តាមចរន្តដដែល។
· ឯកសារទាំងអស់ មិនមែនចុះហត្ថលេខា តែអ្នកទទួលខុសត្រូវខាងលើបង្អស់នោះទេ គឺ វាអាស្រ័យទៅលើការបែងចែកសិទ្ធិអំណាចទទួលខុសត្រូវ របស់ថ្នាក់ដឹកនាំអង្គភាពមួយ ឬ ស្ថាប័នមួយ។
• ការបញ្ជូន ឬ ផ្ញើ
· ការិយាល័យជំនាញ ត្រូវដកទុនសំណុំលិខិត ១ ច្បាប់ ដើម្បីទុកជាឯកសារ។
· ការិយាល័យរបៀប ឬ ការិយាល័យរដ្ឋបាល មានភារកិច្ច ផ្ញើលិខិតចេញទៅស្ថាប័នក្រៅ។ លិខិតដែលត្រូវផ្ញើចេញត្រូវបានច្រកក្នុងស្រោមលិខិត។
○ ជំហ៊ានក្នុងការតាក់តែងលិខិតរដ្ឋបាល មានដូចជា៖
• ការផ្តើមគំនិត
ការផ្តើមគំនិត គឺ កើតចេញពីការិយាល័យជំនាញ ឬ ផ្នែកជំនាញនៃអង្គភាព។ ផ្នែកជំនាញ ឬ ការិយាល័យជំនាញនីមួយៗ មានមុខការជាធម្មតារបស់ខ្លួន ក្នុងការផ្តើមគំនិតធ្វើលិខិតណាមួយរបស់ខ្លួន នៅពេលណាដែលត្រូវផ្តល់ព័ត៌មានចាំបាច់ក្តី ឬ នៅពេលដែលគេសួរចង់ដឹងបញ្ហាអ្វីមួយ។
• ការធ្វើសេចក្តីព្រាង
· ប្រសិនបើជារឿងពិបាក មន្រ្តីជំនាញត្រូវធ្វើសេចក្តីព្រាងលិខិតជាមុនសិន។ មន្រ្តីជំនាញ ត្រូវមានសំណុំលិខិតដែលអាចធ្វើឲ្យដឹងសាច់រឿង។ សំណុំលិខិតនោះ ត្រូវដាក់មកជាមួយសេចក្តីព្រាង ដើម្បីជូនថ្នាក់ដឹកនាំពិនិត្យផងដែរ។
· ប្រសិន កិច្ចការមានការទំនាក់ទំនង ដល់ការិយាល័យច្រើននោះ ការិយាល័យដែលពាក់ព័ន្ធនឹងកិច្ចការសំខាន់ជាងគេ ត្រូវធ្វើសេចក្តីព្រាងលិខិត បន្ទាប់ពីពិគ្រោះ ឬ សាកសួរយោបល់ពីការិយាល័យពាក់ព័ន្ធមក។ ការពិគ្រោះ អាចធ្វើដោយផ្ទាល់មាត់ក៏បាន ប៉ុន្តែបើក្នុងករណីសំខាន់ គេត្រូវពិគ្រោះគ្នាដោយសរសេរជាលាយលក្ខអក្សរវិញ។ មតិ ឬ យោបល់ជាលាយលក្ខអក្សររបស់ការិយាល័យពាក់ព័ន្ធនោះ មានសារៈប្រយោជន៍ណាស់ សម្រាប់ដាក់ជូនថ្នាក់លើពិនិត្យ សម្រេច និង សម្រាប់ទុកជាឯកសារភស្តុតាង។
· បើការិយាល័យយល់ព្រមលើសេចក្តីព្រាងហើយ សេចក្តីព្រាងនោះ ត្រូវដាក់ក្នុងសឺមី (ពិនិត្យ) រួចបញ្ជូនទៅថ្នាក់លើទៀត ដើម្បីសុំការសម្រេច។ បើសំបូរសឺមីពណ៌ ហើយសំណុំលិខិតនោះមានលក្ខណៈប្រញាប់ គេត្រូវដាក់សំណុំលិខិតនោះក្នុងសឺមីពណ៌ក្រហម បើមិនប្រញាប់ទេ គេប្រើសឺមីពណ៌ផ្សេងវិញ។ បើពុំមានសឺមីពណ៌ក្រហមទេ គេខ្ទាស់សញ្ញា (ប្រញាប់) នៅលើសឺមី និង សំណុំលិខិតផ្សេងៗ ដែលទាក់ទងនឹងសាច់រឿង ត្រូវដាក់ភ្ជាប់ទៅជាមួយដែរ។
· បើសំណុំលិខិតមានចំនួនច្រើន គេត្រូវប្រើសឺមីក្រាស់ សម្រាប់ច្រកសឺមីទន់មួយចំនួន ដែលមានសំណុំលិខិតតាមសាច់រឿង។
· បើសំណុំលិខិត មិនសូវមានឯកសារច្រើនទេ គេត្រូវខ្ទាស់សេចក្តីព្រាង នៅខាងស្តាំផ្ទៃក្នុងសឺមី ឯនៅខាងឆ្វេង គេត្រូវខ្ទាស់សំណុំឯកសារពាក់ព័ន្ធ និង លិខិតពន្យល់នានា។
· ក្រោយពីទទួលការឯកភាពពីថ្នាក់លើរួចហើយ សេចក្តីព្រាងត្រូវបានបញ្ជូនត្រឡប់មកការិយាល័យជំនាញ ដែលជាអ្នកព្រាងលិខិតនោះវិញ។
• ការវាយអត្ថបទ
· ការិយាល័យជំនាញ ត្រូវចាត់ការវាយអង្គុលីលេខ ឬ កុំព្យូទ័រតាមលទ្ធភាពរបស់ខ្លួន។
· ក្រោយពេលដែលបានវាយអង្គុលីលេខ ឬ កុំព្យូទ័រស្អាតហើយ លិខិតទាំងនោះត្រូវដាក់ក្នុងសឺមី រួចបញ្ជូនមកថ្នាក់លើតាមលំដាប់។ បើការប្រញាប់ត្រូវដាក់ក្នុងសឺមីពណ៌ក្រហម ឬ សឺមីពណ៌ធម្មតា ប៉ុន្តែត្រូវមានក្រដាសតូចមួយសរសេរថា (ប្រញាប់) ខ្ទាស់មកជាមួយ។ ប្រធាននៃលំដាប់ថ្នាក់ (ការិយាល័យ អង្គភាព....) ត្រូវពិនិត្យ ទម្រង់រដ្ឋបាលនៃលិខិត ខ្លឹមសារ អក្ខរាវិរុទ្ធ។ បើពិនិត្យឃើញថាត្រឹមត្រូវហើយ ប្រធានលំដាប់ថ្នាក់ត្រូវចុះហត្ថលេខាសង្ខេប ដើម្បីបញ្ជាក់ថាលិខិតនេះ បានដាក់ឆ្លង បានឯកភាពតាមលំដាប់ថ្នាក់។
· មិនត្រូវបត់លិខិត ឬ ធ្វើឲ្យលិខិតរហែក ឬ ទក់ ដាក់ជូនថ្នាក់ដឹកនាំចុះហត្ថលេខាឡើយ ពោល គឺ រក្សារូបភាពលិខិតឲ្យនៅស្អាតល្អ។
• ការចុះហត្ថលេខា
· ដើម្បីដាក់សំណុំលិខិតស្នើសុំថ្នាក់លើចុះហត្ថលេខា គេត្រូវខ្ទាស់សេចក្តីព្រាងដែលបានឯកភាពពីថ្នាក់លើរួចហើយ នៅផ្នែកខាងឆ្វេង ខាងក្នុងនៃសឺមី ឯសំណៅដែលត្រូវចុះហត្ថលេខា ត្រូវខ្ទាស់នៅខាងស្តាំ។ ក្រោយពេលដែលថ្នាក់លើចុះហត្ថលេខារួចហើយ គេត្រូវបោះត្រា ចុះលេខ និង ចុះកាលបិរច្ឆេទ (ដោយការិយាល័យរបៀប)។ សំណុំលិខិតទាំងអស់ ត្រូវបញ្ជូនទំលាក់មកការិយាល័យដែលធ្វើលិខិត តាមចរន្តដដែល។
· ឯកសារទាំងអស់ មិនមែនចុះហត្ថលេខា តែអ្នកទទួលខុសត្រូវខាងលើបង្អស់នោះទេ គឺ វាអាស្រ័យទៅលើការបែងចែកសិទ្ធិអំណាចទទួលខុសត្រូវ របស់ថ្នាក់ដឹកនាំអង្គភាពមួយ ឬ ស្ថាប័នមួយ។
• ការបញ្ជូន ឬ ផ្ញើ
· ការិយាល័យជំនាញ ត្រូវដកទុនសំណុំលិខិត ១ ច្បាប់ ដើម្បីទុកជាឯកសារ។
· ការិយាល័យរបៀប ឬ ការិយាល័យរដ្ឋបាល មានភារកិច្ច ផ្ញើលិខិតចេញទៅស្ថាប័នក្រៅ។ លិខិតដែលត្រូវផ្ញើចេញត្រូវបានច្រកក្នុងស្រោមលិខិត។
4 months ago