Logo
វប្បធម៌​ ទូទៅ
គេតែងតែពោលថា “ខ្វះការអប់រំខ្វះការអភិវឌ្ឍ” ចូរបកស្រាយពន្យល់ និង លើកឧទាហរណ៍មកបញ្ជាក់។
○ គេតែងពោលថា «ខ្វះការអប់រំ ខ្វះការអភិវឌ្ឍ»។
🍢 ការអប់រំ គឺជា ការធ្វើសកម្មភាពទៅលើបុគ្គល ដែលមានគោលបំណងច្បាស់លាស់ ក្នុងការប្រើប្រាស់ចិត្តគំនិតរបស់មនុស្ស (បម្រែបម្រួលបុគ្គលិកលក្ចណៈរបស់មនុស្ស)។ ការអប់រំ គឺជា លំនាំនៃការប្រព្រឹត្តនៅពេញមួយជីវិតរបស់មនុស្ស ក្នុងស្ថានភាពផ្សេងៗគ្នា ។ ឧទាហរណ៍៖ ការអប់រំខាងវិជ្ជាពេទ្យ ខាងគ្រួបង្រៀន ខាងសំណង់ ខាងបច្ចេកទេសទំនើប​។
🍢ការអភិវឌ្ឃ គឺជា ការធ្វើឲ្យមានការប្រែប្រួលឆ្ពោះទៅរកភាពរីកចម្រើន។ ប្រជាពលរដ្ឋ ខាតការអប់រំ ខ្វះការអភិវឌ្ឍ៖
• ខ្វះធនធានមនុស្សសម្រាប់ការពារ និង កសាងប្រទេស (មិនបានក្នុងសាលា គ្មានផ្លែផ្កាក្នុងសង្គម)។
• ជួបប្រទះនូវអនក្ខរជន​ទុរគជន និង ភាពក្រីក្រតោកយ៉ាកក្នុងសង្គម។
• កើតមានអំពើអសីលធម៌ផ្សេងៗ ដូចជា អំពើហិង្សា ចោរកម្ម ឃាតកម្ម ជាដើម។
• ខូចបរិស្ថាន ដោយសារការប្រើប្រាស់វត្ថុធម្មជាតិ ខុសទំនង និង គ្មានចំណេះដឹង។
• កើតមានជំងឺជាច្រើន និង អាចមានវិបត្តិកាយសម្បទា រោគាព្យាធិ ដោយសារពួកគេខ្វះអនាម័យ។
• ពិបាកក្នុងការកសាងប្រទេស ឲ្យរីកចម្រើនឆាប់រហ័ស។
• បាក់ទឹកចិត្ត ឈឺចាប់ក្នុងចិត្ត អសសង្ឃឹមក្នុងឆាកជីវិត។
• បាត់បង់កិត្តិយស និង សេចក្ដីថ្លែថ្នូររបស់ជាតិ។
• អរិយធម៌ជាតិធ្លាក់ចុះ។
• ខ្វះនូវបញ្ញាស្មារតី ដោយឆ្លងកាត់ការត្រិះរិះពិចារណាបណ្តាចំណេះដឹងនានា ប្រកបដោយអសីលធម៌ ព្រោះតែគ្មានទំនាក់ទំនង យ៉ាងជិតសិ្មទ្ធនៅនឹងប្រព័ន្ធ​ខួខួរក្បាល។
• ខ្វះភាពឈ្លាសវៃ គ្មានចិត្តគំនិត ឆន្ទៈមោះមុត អង់អាចក្លាហាន ក្នុងកិច្ចការអភិវឌ្ឍប្រទេសជាតិ មិនអាចទប់ទល់រាល់សកម្មភាព ឬ អសកម្មក្នុងសង្គមបាន។
• មិនអាចកើតមានស្មារតីសាមគ្គីភាព ភាតរភាពមនុស្សធម៌ អហិង្សា លទ្ធិប្រជាធិបតេយ្យ និង​ មិនបង្កើតឡើងនូវ ការស្រលាញ់ ថែរក្សាការពារអត្តសញ្ញាណជាតិ ដែលជាដួងព្រលឹងរបស់ជាតិខ្លួន។
• គ្មានគំនិតបង្កើតស្នាដៃ ដែលជាទេពកោសល្យរបស់ខ្លួន ឲ្យក្លាយជាកោសិការបស់សង្គមបានទេ។
• មិនអាចធ្វើខ្លួនឲ្យទៅជាមនុស្ស មានគុណប្រយោជន៍ដល់សង្គមជាតិ មានន័យថា រស់ជាទម្ងន់ផែនដី។
• ការរស់នៅបែបបទជាសត្វ គ្មានសេចក្ដីថ្លៃថ្នូរមិនអាចក្លាយទៅជាស្ថាបនិកយ៉ាងសកម្មភាព ក្នុងការកសាង ប្រវត្តិសាស្រ្ដរបស់សង្គមជាតិ។
• មិនអាចអប់រំសុខភាព អនាម័យ បរិស្ថាន សិទ្ធិប្រជាធិបតេយ្យ ដើម្បីឈានទៅស្គាល់អំពី​សារៈសំខាន់​និង ផលប្រយោជន៍ ឬ ផលវិបាកដែលកើតមានជាយថាហេតុ។
4 months ago

No replys yet!

It seems that this publication does not yet have any comments. In order to respond to this publication from វប្បធម៌​ ទូទៅ, click on at the bottom under it